Gå til hovedindhold

Læringsmiljø

Læringsmiljøet på Heldagsskolen tager udgangspunkt i det, der er væsentlig for den enkelte elev

Det betyder, at læringsmiljøet indenholder:

At elever tilstræber at tilegne sig folkeskolens faglige kundskaber, færdigheder og redskaber

At arbejde med individuel tilrettelæggelse af undervisningen og formidling, så alle elevers kompetencer og potentialer bliver udnyttet, herunder:

- undervisnings differentiering

- det fysiske læringsmiljø

- didaktiske tilgang til læring og tilpasning af mål

- at socialfag vægter ligeså højt som de almene fag

At eleven lærer at forstå sociale normer, så de kan deltage i sociale sammenhæng og fællesskaber på en hensigtsmæssig måde

At eleven opnår en agenthed omkring eget liv og har strategier til at møde udfordringer i livet

At arbejde med den enkelte elevs personligehedsudvikling og trivsel, herunder

- Selvværd

- Mentaliseringsevne

  • At vi er i stand til at tilpasse og evaluere indsatsen i det daglige arbejde med eleverne
  • At eleven oplever tilpasning af hverdagen, så det sikres optimale udviklingsmuligheder for det enkelte barn i forhold til de udviklingsmål, der er sat for barnet igennem elevsamtaler og ved konferencer 
  • At vi kan inddrage interne og eksterne samarbejdspartnere når nødvendigt fx: 
    - Psykolog, VISO, Center for social indsats, Dignity, støtte/kontaktperson, Børnepsykiatrien, socialrådgivere og motorikhuset